Das wissenschaftliche Paper "Inductive Thermography as Non-Destructive Testing for Railway Rails" von Christoph Tuschl, Beate Oswald-Tranta, Timotheos Agathocleous und Sven Eck, wurde 2021 von MDPI publiziert. Der Artikel beschäftigt sich damit, dass sich die induktive Thermografie hervorragend zum Aufspüren von Head Checks und Squats an Schienen eignet, aber auch zur Charakterisierung einzelner Risse und Rissnetzwerken. Seit der Veröffentlichung wurde das Paper sehr häufig zitiert.
Der gesamte wissenschaftliche Artikel ist auf MDPI zu finden: https://www.mdpi.com/2076-3417/11/3/1003
Foto: Personen von links nach rechts:
Timotheos Agathocleous*, Beate Oswald-Tranta*, Christoph Tuschl*, Sven Eck**
*Institute for Automation, Montanuniversität Leoben
** Materials Center Leoben Forschung GmbH
***
MCL Paper "Inductive Thermography as Non-Destructive Testing for Railway Rails" Cited Numerous Times Since Published
The scientific paper "Inductive Thermography as Non-Destructive Testing for Railway Rails" by Christoph Tuschl, Beate Oswald-Tranta, Timotheos Agathocleous and Sven Eck was published at @Applied Sciences MDPI in 2021. The article explains that inductive thermography can be excellently used to detect head checks and squats on rails. The method is also applicable for characterizing individual cracks as well as crack networks. The article has been cited many times since 2021.
The complete article can be read on MDPI: https://www.mdpi.com/2076-3417/11/3/1003
Photo: contributors starting from left to right:
Timotheos Agathocleous*, Beate Oswald-Tranta*, Christoph Tuschl*, Sven Eck**
*Institute for Automation, Montanuniversität Leoben
** Materials Center Leoben Forschung GmbH